Over

Sinds 1991 woon ik in het rustige plaatsje Stellendam op Goeree-Overflakkee. Ik ben sinds 1990 getrouwd met een lieve man en verder bestaat ons gezin uit 2 actieve zonen, waarvan er één aan de TU studeert in Delft en de ander aan het HMC in Rotterdam.
Als kind zat ik vaak gekluisterd aan de box wanneer de waterplaat gedraaid werd. Nu weet ik dat dat de Moldau van Smetana was. En heerlijk vond ik het om te tekenen bij de gaskachel. In mijn Hilversum tijd (astmacentrum), 9 jaar was ik, kwam ik in aanraking met de piano. Prachtig instrument vond ik het en naast de verplichte blokfluitlessen leerde ik hier, in Hilversum, ook op de piano te spelen. Pas op 13 jarige leeftijd schaften mijn ouders een piano aan en kon ik echt beginnen met pianolessen. Heerlijk vond ik het!
Daar ik vroeger door mijn astma veel in het ziekenhuis lag, wilde ik in eerste instantie medicijnen gaan studeren. Maar daar het piano spelen zo lekker ging besloot ik naar het conservatorium te gaan, waar ik geen moment spijt van heb gehad. Na mijn conservatoriumstudie heb ik altijd met mijn man, die inmiddels directeur is van een grote basisschool in Hoek van Holland, mee geleerd en uiteindelijk een studie Methodiek en Didactiek gevolgd om nog beter les te kunnen geven.
Doordat mijn jongens, laat ik zeggen een bewogen basisschoolperiode hadden, kwam Novilo op mijn pad, waardoor ik hoogbegaafde kinderen beter leerde begeleiden. In eerste instantie wilde ik op de scholen aan de slag om het daar voor elkaar te krijgen dat hoogbegaafde kinderen de begeleiding kregen die zij nodig hebben om tot leren te komen, maar door het brede aanbod van Novilo en de Business University van Open Circles Academy kwam ik tot de methode M.U.S.I.C waarmee ik muziek en kunst inzet om de grenzen van hoogbegaafde kinderen te verkennen en te verleggen. Muziek bleek een geweldige tool om te werken aan de mindset, de uitdaging aan te durven gaan, leerstrategieën te ontwikkelen en dit te implementeren in de school- en de thuissituatie.