Lespraktijk

Kleuters
Ooit een kleuter langere tijd stil zien zitten?
Dat gaan wij dus zeker niet doen. De kleuterles is een zeer dynamische les, waar heel veel gebeurt.
Er is een afwisseling tussen luisteren, zingen, naspelen, lopen en bewegen op de maat. Als sleutel woorden gebruiken we FUN, maar zeker ook concentratie en samenwerking.
Dit alles gebeurt op basis van de Kodaly methode en verschillende lesmethodes zoals Piano Adventures en Music for Little Mozart met de avonturen van Mozart Muis en Beethoven Beer.
verder lezen

Leerlingen met een handleiding
Het is fantastisch leerlingen met een handleiding te mogen begeleiden. Dit zie ik iedere keer weer als een echte uitdaging en ik geniet er dan ook intens van als ik deze leerlingen stappen zie maken.
Soms werken we met een methode, maar wanneer dit niet mogelijk is zoek ik naar andere wegen, spelen op kleur, auditief, muzikale belevenissen, improviseren, het leren uiten van je gevoelens door de muziek. Het maakt niet uit op welke manier, het belangrijkste is dat de leerling groeit
verder lezen


Basisschool groep 4 t/m 6
Tijdens de pianoles zitten we natuurlijk niet alleen te spelen, we bewegen ook om het ritme onder de knie te krijgen te krijgen, wat toch het beste lukt als je het voelt in je lichaam. Ook theoretische zaken leer je sneller door er een actie aan te verbinden, alles in te schakelen.
verder lezen

Tieners
Tieners zijn een aparte groep omdat ze natuurlijk bijna naar het VO gaan, net zijn gegaan of zelfs al over het vervolgonderwijs nadenken.
Daar ik zelf twee tieners heb zit ik hier midden in en kan hen dus zeer goed aanvoelen.
verder lezen

Volwassenen
Volwassenen hebben vaak een andere drijfveer dan kinderen. Veel gehoorde redenen zijn:
‘Ik heb altijd al piano willen spelen en nu ga ik dat eindelijk doen.’
‘Naast mijn drukke leven met werk en kinderen even een moment voor mezelf’
verder lezen
